блог

#АskNomad 1ва част: Растем бързо. Как да запазим личното отношение с нашите клиенти?

24/02/15

Това е първата част от серията #AskNomad, която отговаря на въпросите получени от наши клиенти и последователи. Всеки може да зададе своите въпроси по мейл, Linkedin или Google+.


Сценарии: Вашата компания расте бързо. Ако сте започнали с екип от 2ма или 3ма, то в момента трябва да удвоите или утроите хората си, за да успеете да изпълните наличната работа. За начало, поздравления за страхотното постижение!! Но ако сте били малка компания, съм сигурен че в момента изпитвате нещо, което много хора изградили бизнес от нулата разбират: страхът да изгубите личното отношение с клиентите си.

Добрите новини? Имате налични всички инструменти. Не е нужно да жертвате личното отношение с клиентите, за да растете. Обещавам.

Към този момент най-вероятно изкарвате повече пари или сте получили инвестиция от фонд/приятел/инвеститор. Какво трябва да направите: вземете част от тези пари и ги инвестирайте в наемането на нови служители, на които единствената им отговорност е да поддържат личните отношения. Детайлът, който често бива изпускан е липсата на доверие в новите хора, което води до микроменажиране, което пък от своя страна води до изпуснати шансове за нови проекти.

Често хората смятат, че личното отношение се губи при разрастващите се компании. Не са прави. Единствените ситуации да са прави е ако се опитвате да отговорите на всеки въпрос, коментар или оплакване лично, или ако вече сте сметнали, че личното отношение с клиентите не ви е приоритет.

Сега, може да си помислите “Кои има ресурсите за наемане на екип, които единствено да поддържа личното отношение?”, но истината е, че вече дигиталната връзка между бранд и потребител е станала достатъчно силна, за да влияе на цялостното възприятие на компанията ви. Бъдете активни в релевантните за вашата аудитория канали, без значение дали са от известните (фейсбук, туитър, пинтерест, инстаграм) или по-нишови като снапчат или избрани форуми.

Като заключение, ако искате да запазите личното отношение с потребителите си, трябва да сте готови да делегирате. Дайте на хората си нужните инструменти и им се доверете.


Към блога

Tweet about this on TwitterShare on Facebook