il_fullxfull.301406504

3 въпроса преди да започнете бизнес сайта си

10/06/15


Представете си, че ваш клиент ви поиска телефонния номер и вие кажете, че нямата такъв. Това е днешния еквивалент да нямате уебсайт. Освен да създава видимост и благонадеждност за вашият бизнес, сайтът ви е отворен 24/7 и може да продава вашите услуги и продукти докато спите.


Стига да сте построили сайта си по правилния начин – използвайки правилните технологични решения и предавайки правилната информация. В този пост нашата цел е да помогнем на всички вас, които имат нужда или планират да развиват ефективен бизнес сайт. В повечето случаи конкретната цел е чисто представителна, но когато има нужда и от онлайн магазин вече решенията, които трябва да вземете се умножават. Затова ще започнем с 3 основни въпроса, на които е важно да си отговорите преди да се свържете с агенция или фриленсър.

1. Как вашият сайт се вписва в бизнес модела ви?

Не може да взимате ефективни решения относно дизайна, функционалността или който и да е друг елемент от сайта ви, преди да сте напълно наясно каква ще бъде целта му. Искате да създаде контакти чрез сайта си? Искате директно да продавате продукти или услуги? Искате да създадете общност от последователи? Всеки един отговор ще ви заведе към различен тип дизайн.
Например, на сайт на ресторант би трябвало да могат лесно да се намерят работните часове, менюто и начина за правене на резервация. Ако 2-минутно видео започне автоматично при влизането ви в сайта, независимо от това колко професионално е направено, то ще подразни потенциалните ви клиенти, защото не служи на техните нужди.
Вашата основна цел също така ще ви послужи, за да се ориентирате какви ресурси е добре да заделите за сайта си – във време и в пари. Например, очаквате ли клиентите ви да ви намират органично през Google? Ако е така, ще бъде от полза да създаде добре подържан блог и активно присъствие в социалните медии, но това от своя страна изисква значително отделяне на време. Друг пример е ако основно намирате клиенти от уста на уста, може би по-добрият вариант за вас би бил сайт портфолио, към които да насочите потенциалните си клиенти, за да разгледат досегашната ви работа.

2. От каква функционалност има нужда сайтът ви?

Може да се добавят всякакви функционалности, но ако са самоцелни единственото, което потенциално ще постигнете с тях е да забавите сайта си и да стане по-трудно за клиентите ви да навигират.
Първото решение, което трябва да вземете е дали ще продавате продукти, услуги или информация директно през сайта ви. Ако е така, трябва да обмислите точно КАК ще продавате. Ако примерно предлагате платен бюлетин с ежеседмична финансова информация за пазарите, ще имате нужда от базова платежна система. Ако сте хотел може да имате нужда от онлайн резервации, което означава че онлайн платформата трябва да е свързана с вътрешната ви резервационна система. Онлайн магазин ще трябва да разполага с шопинг количка, апликация за онлайн купони и намаления, платежна система, база данни за препоръки от съществуващи поръчки, и т.н.

Броят на продуктите/услуги, които ще предлагате също ще изиграе важна роля. За малък брой би била ефективна WooCommerce или OpenCart платформата, а за по-голем брой продукти по-ефективна би била Magento, която да включва и интегрирана система за връзка със складовите наличности.
Ако се фокусирате на пътят, които искате вашите потребители да извървят, за да стигнат до покупка, функционалностите които ви трябват ще се изяснят.

3. От какъв контент има нужда сайтът ви?

За много сайтове качеството на съществуващите ви материали (лого, слогани, имиджи) определя и тавана на качеството на бъдещия ви сайт. Например, за агенция за недвижими имоти под наем основополагащи за ефективността на сайта биха били снимки на предлаганите от вас имоти. Дентално студио, което предлага професионално изработени видео клипове може лесно да плени вниманието на потребители, които премислят избелване на зъби. Счетоводител, които освен препоръки от свои клиенти добави и техни снимки, за да придаде допълнителна правдоподобност, може да увеличи потенциала си за нови клиенти.
От също толкова голяма важност е и изказът. Особено в страниците ЗА НАС, където имате възможност да разкажете своята история и цел, начинът по който сте описали бизнеса си може да наклони везните във ваша полза. Обмислете внимателно дали имате нужда от професионалната помощ на копирайтъри, които да прецизират и оформят информацията, която искате да предадете в ИСТОРИЯ, която вашите потенциални клиенти да разберат.

Сайт, построен правилно, може да се превърне в инструмента, който да ви помогне да задминете конкуренцията. Бъдете фокусирани на конкретните цели, които гоните, и оставете те да водят решенията ви относно бъдещия ви сайт. УСПЕХ!


Към блога

Tweet about this on TwitterShare on Facebook