Mobile Hashtag

Защо трябва да внимаваме с хаштаговете #

02/04/15

Ще започнем с въпрос, който са ни задавали много клиенти – Как да създам фирмен хаштаг? Простият отговор е: Не може. Хаштаговете не могат да бъдат собственост, както потребителските имена.

Но какво правят брандовете, въпреки този факт? Измислят хаштаг, с който да промотират бизнеса или кампанията си. В края на рекламното си съобщение обикновено слагат нещо от рода на: „Включете се към разговора с #ХОХОХО“. Това, което    трябва да бъде ясно, е че всеки може да ползва този хаштаг независимо дали има нещо общо с кампанията. Те могат да пишат за нещо тотално различно и потенциално да объркат комуникацията, която се опитвате да водите. Или още по-лошо: През 2009 в зората на хаштаговете Skittles проведоха хаштаг кампания, която качиха на живо на сайта си. Можете да си представите какви „интересни“ неща са се появили на официалния им сайт. Не допускайте подобни грешки и се възползвайте от прецедентите.

Въпреки това, дори днес продължават да се случват подобни казуси. С колеги сме обсъждали на срещи интересни идеи като: „Да превземем едикойси хаштаг“ .  Обикновено нашата реакция е усмивка с леко недоумение как тези хора все още успяват да си задържат клиентите.

Както знаете, хаштаг културата е много важна, особено за Instagram и Twitter. Това са двете основни мрежи, в които таговете са индексирани и служат чудесно за откриване и търсене. Twitter е все още широко неизползван в България и основните му локални потребители са рекламисти, блогъри или журналисти. Instagram през последните две години набра страхотен брой последователи, но все още ни предстой да видим успешно проведена кампания (опити е имало много) в тази социална мрежа.

И все пак, какъв е правилния начин да ползваме хаштаговете: Обърнете идеята наобратно.

Вместо да се опитвате да направите хаштаг популярен за определена кампания, разгледайте хаштаговете, които вече са trending. Проучете таргета си. Какво шерват, какво казват, какви тагове използват? Опитайте се да разберете как да влезете в полезрението им и да разкажете историята си, без да ги натоварвате излишно с нови хаштагове, които ще бъдат изоставени 1 седмица след края на кампанията.

За финал, хаштаговете са чудесен инструмент и могат да бъдат изключително полезни, но също така могат да бъдат и нож с две остриета.

 


Към блога

Tweet about this on TwitterShare on Facebook